Case Study

Frisse uitstraling voor Dimex

Frisse uitstraling voor DimexFrisse uitstraling voor Dimex

Klant.

Dimex, een groothandel in de Nederlandse audiobranche met meer dan 25 jaar ervaring, benadrukt het opbouwen van langdurige relaties. Hun aanpak is gebaseerd op respect, transparantie en diepgaande productkennis die voortkomt uit nauwe banden met fabrikanten. Ze fungeren als de brug tussen internationale audiotoestelfabrikanten en de dealers die vervolgens de producten verkopen.

Probleem.

Dimex werkte nog steeds met een verouderde PHP-gestuurde website, die beperkte vrijheid bood om de inhoud te beheren en aan te passen. Het ontbreken van een 'moderne' interface en een gestructureerde gebruikerservaring leidde tot frustratie voor zowel beheerders als gebruikers. Dit zorgde voor een verlangen naar een nieuwe en verbeterde website. Het was tijd voor een frisse uitstraling.

Dimex werkte nog steeds met een verouderde PHP-gestuurde website, die beperkte vrijheid bood om de inhoud te beheren en aan te passen. Het ontbreken van een 'moderne' interface en een gestructureerde gebruikerservaring leidde tot frustratie voor zowel beheerders als gebruikers. Dit zorgde voor een verlangen naar een nieuwe en verbeterde website. Het was tijd voor een frisse uitstraling.Dimex werkte nog steeds met een verouderde PHP-gestuurde website, die beperkte vrijheid bood om de inhoud te beheren en aan te passen. Het ontbreken van een 'moderne' interface en een gestructureerde gebruikerservaring leidde tot frustratie voor zowel beheerders als gebruikers. Dit zorgde voor een verlangen naar een nieuwe en verbeterde website. Het was tijd voor een frisse uitstraling.

Oplossing.

Allereerst heb ik samen met Dimex de gewenste sfeer voor het nieuwe ontwerp beoordeeld. De klant streefde naar een moderne, informatieve website waar audiodealers gemakkelijk toegang hebben tot informatie over nieuwe producten te koop. Om dit te bereiken moest de website een rustige en informatieve sfeer uitstralen. Om dit doel te bereiken, heb ik afgeronde hoeken, lichtblauwe tinten en een duidelijke informatiearchitectuur opgenomen. Vervolgens werd er voor elk audiomerk van Dimex een speciale pagina gemaakt, waar gedetailleerde informatie werd verstrekt over meerdere productlijnen per merk. Om de gebruikerservaring te verbeteren, werd er een 'dealer locator'-functie geïmplementeerd op de nieuwe website, waardoor klanten en consumenten gemakkelijk dealers in hun omgeving kunnen vinden. Ten slotte bevat de nieuwe website een outletwinkel, en heb ik een blogpagina opgezet voor Dimex om hun website te beginnen vullen met inhoud.

No items found.

Resultaat.

Een nieuwe website geeft Dimex een frisse en moderne uitstraling, waardoor ze hun expertise en autoriteit op het gebied van audio beter kunnen communiceren naar zowel nieuwe als bestaande klanten. Daarnaast zal Dimex hun nieuwe website gebruiken om hun interactie op audiobeurzen te verbeteren. Voor elke beurs zal een aparte pagina worden gemaakt om de nieuwe producten te presenteren die op dat specifieke evenement worden getoond!

No items found.

Extra deliverables.

No items found.